1. התפיסה היצורית: בתפיסה זו הצרכנים יעדיפו את המוצרים המצויים בהישג ידם
ובתחום כוח הקניה שלהם, ולכן על הנהלת הפירמה להתרכז בשיפור יעילות הייצור ובהפצת
המוצר והורדת מחיר המוצר.
המוצר / שירות נגיש, וכמה שיותר זול (אני רואה-אני רוצה)
תכונות המוצר לא רלוונטיות, אלא שיהיה זול וקרוב. נכון להיום ניתן ליישם את המודל רק
בשווקים מסוימים: שירותים ממשלתיים, לחם אחיד ובעיקר מוצרי יסוד.
2. התפיסה המוצרית: תפיסה זו סבורה, כי הצרכנים יעדיפו את המוצרים המציעים להם את מירב
האיכות, הביצועים והתכונות (גאדגטים חדשים, מתנות מושלמות) ולכן על הארגון להתמקד בהתמדה בשיפור המוצר.
תפיסה זו לא רלוונטית היום, כי זה לא הפרמטר היחיד בשווקים של היום.
שוק הבריאות עובד עד היום על פי גישה זו- אשלם כל מחיר תמורת בריאות תקינה.
3. התפיסה המכירתית: סבורה כי הצרכנים לא יקנו מספיק ממוצרי הפירמה, אלא אם כן תשקיע
הפירמה מאמצים מרובים במכירה או בקידום. תפיסה זו מתאימה בעיקר לסחורות בלתי
מבוקשות, למוצרים עונתיים ו או למצבים בהם כושר הייצור גדול. מיקוד בצורכי המוצר.
מה שאני אשכנע את הצרכן- זה מה שהוא יקנה.
השקעה בפרסומות, מבצעים, אנשי מכירות. המוצר לא מעניין הצרכן לא מתעניין.
מתאים לשווקים שבהם הצרכן לא מודע לצורך מסיים- למשל תחום הביטוח. מטרת התפיסה
היא להביא את הצורך למודעות הלקוח. לדוגמא חצי מחיר על כל החנות.
4. התפיסה השיווקית: לפי תפיסה זו המפתח להשגת מטרות הפירמה טמון בהגדרת הצרכים
והרצונות של שוקי המטרה, ובסיפוק שביעות רצון הצרכנים ביעילות רבה יותר מן המתחרים. מיקוד בצורכי הלקוח. לדוגמא חומוס צבר, אחלה יש המון סוגים וגדלים. דוגמא נוספת תפריט במסעדה, ענף באופנה, סוגי שמפו. במקום שבו יש אפשרויות בחירה רבות זה אומר שהיצרן מנסה להתאים את צורכי הלקוח.
מענה על הצרכים באופן רווחי
מצא רצונות ומלא אותם
אהוב את הלקוח ולא את המוצר
5. התפיסה השיווקית-חברתית: סבורהכי הפירמה צריכה להגדיר את הצרכים, הרצונות
והאינטרסים של שוקי המטרה, ולספק את שביעות הרצון המבוקשת ביעילות רבה יותר מן
המתחרים, אך בדרך המשמרת או מגדילה את רווחתם של הצרכנים והחברה האנושית.
פיתוח מוצרים שמעבירים גם מסר חברתי, למשל מוצרים שאינם פוגעים בסביבה.
תרומה לפעילויות חברתיות.
פיתוח מוצרים בעלי ערך תזונתי טוב. הדגש – שמירה על הסביבה, תרומה לקהילה.
מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.http://www.out-of-the-box.co.il